21. mája 2016

Historická cisterna

Koncom minulého roka bola Tatravagónka oslovená o pomoc so zaujímavým projektom. Historická cisterna, ktorá bola vyrobená ešte roku 1961 dostala nový šat v podobe nástreku začiatkom tohto roka. Tento štvornápravový vozeň Rah ČSD bol vyrobený spoločnosťou TATRA n. p. Studénka. Je to špeciálny nákladný vozeň určený na dopravu minerálnych olejov. Konštrukcia vozňa je samonosná a jeho základ tvorí nádrž z oceľového plechu. Nárazníky sú rúrové s hranatým tvarom tanierov. Valcová plechová nádoba má zvarovanú konštrukciu. Na jej chrbte je v strede dĺžky kotla umiestnený plniaci dóm s prielezom, na ňom je nainštalované poistné zariadenie proti pretlaku. Vozeň je vystrojený ručnou brzdou ovládanou z plechovej brdárskej búdky a zariadením tlakovej brzdy sústavy DAKO.

Tento vozeň je zverený do starostlivosti Klubu železničných historických vozidiel. Pri oprave vozňa bolo zistené, že pod vozňom sú zaviazané podvozky podľa výrobného štítku vyrobené v roku 1963 v Tatravagónke.

Po oprave u nás, kde bolo umiestnené aj naše firemné logo, ako sponzora opravy, bol vozeň nasadený na svoj prvý výkon v mesiaci február, kedy zabezpečoval zásobu vody pre parný rušeň pri parných jazdách v Slovenskom Raji pre fotografov z Rakúska, Nemecka a Česka. Následne bude vozeň využívaný členmi Klubu železničných historických vozidiel výlučne na nostalgických jazdách, kde  bude slúžiť ako zásobník vody pre parný rušeň, historický nákladný vozeň zaradený v požiarnom vlaku a pri nákladných fotovlakoch pre domácich a zahraničných nostalgických akciách.

V roku 2017 bude možné vidieť vozeň na akciách ako sú:

27.5. Otvorenie sezóny na Spišskom Hrade

3– 4.6 Železnica pre deti vo Vrútkach

17, 18.6. Celoslovenský zraz historických vozidiel v Bratislave

2.9. Deň Železnice v Humennom

A mnohých ďalších.

Odber noviniek

Chcete byť informovaný o novinkách a zaujímavých informáciách týkajúcich sa lídra na európskom trhu nákladnej železničnej dopravy?